Четвер, 02.05.2024, 11:49
Вітаю Вас Гість | RSS

Комунальний заклад "Бугаївський ліцей Ізюмської районної ради Харківської області"


Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 28
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Методична робота » Аналіз навчально-методичної роботи

Аналіз результатів методичної роботи з педагогічними працівниками Бугаївського НВК у 2016/2017 навчальному році

Протягом 2016/2017 навчального року методична робота з педагогічними працівниками  у Бугаївському НВК здійснювалася згідно з ст.ст.37, 38, 39, 41, 42 Закону України «Про загальну середню освіту», ст.ст.38, 85, 86, 98 Положення про загальноосвітній навчальний заклад, Державних стандартів початкової, базової та повної загальної освіти, Національною стратегєю розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, новими Державними стандартами початкової, базової та повної загальної середньої освіти, Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 року №930, (зі змінами, затвердженими наказами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту від 20.12.2011 року №1473, Міністерства освіти і науки України від 8 серпня 2013 року №1135), Положенням про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів, додатком 3 до листа Міністерства освіти і науки України від 07.08.2013 №1/9-533, «Про методичні рекомендації для проведення державної атестації та внутрішкільного контролю навчальних закладів», обласними та районними програмами покращення якості навчання, наказом відділу освіти Ізюмської райдержадміністрації №224 від 02.09.2016 року «Про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами району в 2016/2017 навчальному році», і спрямовувалася на реалізацію практично-узагальнюючого етапу (3-й рік) роботи над методичною проблемою «Формування та розвиток фахової компетентності педагогічних працівників закладу як чинник модернізації змісту та методики шкільної освіти в умовах упровадження нових Державних стандартів початкової, базової та повної загальної середньої освіти» та підпроблемного питання на 2016/2017 навчальний рік «Сприяння формуванню та удосконаленню фахової компетентності, поглиблення методичних знань педагогічних працівників як засіб забезпечення модернізації змісту та методики дошкільної та шкільної освіти» і завдань методичної роботи: забезпечення переходу початкової та основної школи на новий зміст навчання, впровадження нових Державних стандартів початкової, базової та повної загальної середньої освіти; забезпечення модернізації змісту та методики шкільної освіти на засадах компетентнісного підходу; сприяння формуванню та удосконаленню фахової компетентності, поглиблення методичних знань педагогічних працівників; вивчення і використання у практиці досягнень психолого–педагогічної науки і передового педагогічного досвіду, розвиток ініціативи і творчості, новаторських пошуків педагогів;  навчання і виховання учнів через природовідповідну (ноосферну) освіту і екологічну безпеку; вивчення і аналіз навчальних планів і програм, підручників, нормативних документів, методичних рекомендацій і їх творче застосування; вивчення і аналіз стану викладання рівня знань, умінь, практичних навичок учнів і їх вихованості, вияв труднощів у засвоєнні ними програмового матеріалу; надання практичної допомоги учителям у вирішенні актуальних проблем навчання і виховання учнів, підвищення їх професійної майстерності, психолого–педагогічної підготовки, оволодіння сучасною методикою викладання і методами виховання. Єдиною педагогічною темою є: «Підвищення якості освіти, становлення моральності учнів через створення природовідповідного, здоров’язберігаючого та здоров’яформуючого освітнього простору».

              Педагогічний колектив нараховує 32 педагога: 19 вчителів, 1 практичний психолог, 10 вихователів, 1 музичний керівник. З них 23 чол. мають вищу освіту, 9 чол. – середню спеціальну. 4 педагогічні працівники навчалися, з них в шкільному підрозділі 2: Корзун Н.М. - здобула другу вищу педагогічну освіту, закінчила факультет заочного навчання Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди за напрямом підготовки «Інформатика»; Снісаренко С.О. - завершила 5-й курс Харківського національного педагогічного університету ім. Г.С. Сковороди, за спеціальністю «Філологія, вчитель української мови і літератури»; в дошкільному підрозділі 2: Сідаш І.І. - здобула вищу педагогічну освіту, закінчила факультет заочного навчання Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди за напрямом підготовки «Дошкільна освіта»; Ровчак Ю.Ю. здобуває другу вищу освіту, навчається на факультеті заочного навчання Слов’янського державного педагогічного університету за напрямом підготовки «Дошкільна освіта».

              Кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» мають 7 педагогічних працівників, «спеціаліст першої категорії» – 7 педагогічних працівників, «спеціаліст другої категорії» – 7 педагогічних працівників, «спеціаліст» – 3 педагогічні працівники, 9 тарифний розряд – 6 педагогічних працівників, 8 тарифний розряд – 2 педагогічні працівники. 4 педагоги мають педагогічне звання «вчитель-методист», 4 – «старший вчитель», 1 – «вихователь-методист».

В дошкільному підрозділі працює педагогічний колектив у складі 12 педагогічних працівників: 10 вихователів, 1 інструктор з фізичного виховання, 1 музичний керівник. З них повну вищу освіту мають 6 педагогів (50,0%), неповну вищу – 6 педагогів (50,0%).

               З 12 педагогічних працівників дошкільного підрозділу 9 – досвідчені вихователі, стаж педагогічної діяльності яких складає 7–26 років, 3 – малодосвідчені педагогічні працівники, педагогічна діяльність яких нараховує 4-6 років.

Кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» не має жоден педагогічний працівник дошкільного підрозділу (0%), кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» мають 2 педагогічні працівники (16,7%), кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» - 2 педагогічні працівники (16,7%), кваліфікаційну категорію «спеціаліст» - 2 педагогічні працівники (16,7%), 9 тарифний розряд – 4 педагогічні працівники (33,3%), 8 тарифний розряд – 2 педагогічні працівники (16,7%). педагогічне звання «Вихователь-методист» має 1 педагогічний працівник (8,3%)

В шкільному підрозділі працює педагогічний колектив у складі 20 педагогічних працівників: 19 вчителів, 1 практичний психолог. З них 18 педагогічних праціників мають вищу освіту (90,0%), а 3 з них мають дві вищі педагогічні освіти, 2 педагогічні працівники (10,0%)неповну вищу.                         

З 20 педагогічних працівників шкільного підрозділу 17 педагогів – досвідчені вчителі, стаж педагогічної діяльності яких складає 9–37 років 2 – малодосвідчені педагогічні працівники, педагогічна діяльність яких нараховує 4-5 років, 1 - молодий спеціаліст.

Кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» мають 7 педагогічних працівників (35,0%), кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» – 5 педагогічних працівників (25,0%), кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» - 5 педагогічних працівників (25,0%), кваліфікаційну категорію «спеціаліст» - 1 педагогічний працівник (5,0%), 9 тарифний розряд – 2 педагогічні працівники (10,0%).

Педагогічне звання «вчитель-методист» мають 4 педагогічні працівники (20,0%), педагогічне звання «старший вчитель» - 4 педагогічні працівники (20,0%) шкільного підрозділу.

            Протягом 2016/2017 навчального року вирішувалися завдання щодо впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти у 8 класі, вчителями вивчалися, обговорювалися й аналізувалися нові підручники і програми, творчо впроваджувалися в навчально-виховний процес, відбувалась підготовка до впровадження нових Державних стандартів у 9 класі у 2017/2018 навчальному році. Навчання учнів 1 класу здійснюється на базі шкільного приміщення НВК, було забезпечено оптимальні умови для адаптації шестирічок до навчання.

              Вчителі початкової, основної та старшої школи опрацювали нормативні документи щодо особливостей організації та здійснення навчального процесу у 1-4, 5-11 класах, працювали над виконанням індивідуальних заходів щодо реалізації обласних та районних Програм підвищення якості навчання з навчальних дисциплін; продовжували опрацьовувати нормативні документи, навчальні програми з профільного навчання, методику особистісно–орієнтованого, інтерактивного навчання, діяльнісного та компетентнісного  підходу до організації навчання учнів.

              Більшість педагогічних працівників школи забезпечують відповідальний та творчий підхід до виконання навчальних планів та програм, високий та достатній науково-методичні рівні навчально-виховної діяльності, сприяють встановленню пріоритету уроку як простору реалізації освітніх інновацій та засобу формування ключових предметних компетенцій учнів, забезпечують компетентнісний підхід як засіб підвищення ефективності і якості уроку, приділяють увагу формуванню власної дидактичної компетентності як засібу підвищення ефективності і якості навчально-виховного процесу в умовах упровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти. Педагогічні працівники в роботі над індивідуальними методичними проблемами взяли за основу ідеї особистісно-орієнтованого, компетентнісного підходів до навчально-виховного процесу, формування дидактичної компетентності педагогічних працівників та впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти й освітніх інновацій.

НВК з дослідно-експериментального закладу регіонального рівня переведено у розряд закладів, що здійснюють інноваційну діяльність, і отримав статус інноваційного закладу. В плані інноваційної експериментальної діяльності педагогічні працівники закладу завершили роботу над реалізацією теми «Навчання і виховання учнів через природовідповідну (ноосферну) освіту і екологічну безпеку», 21 грудня 2016 року представники Бугаївського НВК взяли участь у роботі семінару на базі КВНЗ «ХАНО» за темою: «Ноосферна (еволюційна) освіта – шлях до ноосферної цивілізації», під час якого були підведені підсумки та відбулась презентація результатів дослідно-експериментальної діяльності у 2013-2016 роках експериментальних навчальних закладів регіонального рівня за темою «Навчання і виховання учнів через природовідповідну (ноосферну) освіту і екологічну безпеку» (науковий керівник – Кузнецова А.Ф., д.п.н.). Серед виступаючих була Воєца Марія Миколаївна, практичний психолог Бугаївського НВК, яка познайомила з результатами та висновками щодо досліджень психічних станів учнів у процесі впровадження ноосферної освіти. Друга частина семінару була присвячена персональному відзначенню учасників експерименту. Бугаївський НВК за успішне здійснення у 2013-2016 роках дослідно-експериментальної роботи регіонального рівня «Навчання і виховання учнів через природовідповідну (ноосферну) освіту і екологічну безпеку» нагороджено Грамотою Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації та Комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти». За високі досягнення в дослідно-експериментальній роботі регіонального рівня «Навчання і виховання учнів через природовідповідну (ноосферну) освіту і екологічну безпеку» Грамотами Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації та Комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти» нагороджені педагогічні працівники НВК: Дикань А.В. (заступник директора з навчальної роботи, вчитель історії та правознавства), Воєца М.М. (практичний психолог), Корзун Н.М. (вчитель біології та екології), Щербак Н.В. (заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель історії та географії). За участь у дослідно-експериментальній роботі регіонального рівня «Навчання і виховання учнів через природовідповідну (ноосферну) освіту і екологічну безпеку» Подяками Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації та Комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти» відзначені вчителі початкових класів НВК: Павленко Н.П., Рибалко Т.І., Ровчак Л.П., Минюк Н.М. За плідну роботу щодо формування людини метагалактичної цивілізації землян Дипломами Метагалактичного Центру Харкова, золотими медалями «Перший серед рівних» та книгою С. Панченка «Присутствие метагалактики» нагороджені Веприцька Н.І. (директор НВК, вчитель біології та природознавства) і Сотула О.Л. (вчитель хімії та основ здоров’я). Презентації результатів дослідно-експериментальної діяльності у 2013-2016 роках експериментальних навчальних закладів регіонального рівня за темою «Навчання і виховання учнів через природовідповідну (ноосферну) освіту і екологічну безпеку» також присвячений спеціальний випуск Джерела педагогічних інновацій, науково-методичний журнал КВНЗ «ХАНО», до якого під заголовком «Ноосферний простір: відкритість світу в єднанні життєстверджуючого буття навчального закладу і села» увійшли узагальнені матеріали щодо участі НВК у експерименті (Дикань А.В. – «Управління процесом упровадження ідей природовідповідної (ноосферної) освіти в навчально-виховний процес»; Веприцька Н.І. – «Створення ноосферного простору в єдності життя навчального закладу і села»; Воєца М.М. - «Результати досліджень психічних станів учнів у процесі впровадження ноосферної освіти»). Творча група розпочала роботу над темою «Школа ноосферної єдності та гармонійного розвитку», створено власний Інтернет-ресурс – блог творчої групи вчителів Бугаївського НВК з ноосферної освіти «Школа ноосферної єдності та гармонійного розвитку» (https: // noo-osvita.at.ua), через який висвітлюються результати даної роботи.

              В НВК діють 7 МО: вихователів дошкільного підрозділу (керівник - Кохан О.В.), вчителів початкових класів (керівник – Минюк Н.М.), вчителів філологічного циклу (керівник – Малахова Л.О.), вчителів суспільно-природничого циклу (керівник – Дикань А.В.), вчителів фізико-математичного циклу (керівник – Козоброд Н.С.), вчителів фізкультурно-оздоровчого та художньо-естетичного циклу (керівник – Теницький К.В.), класних керівників (керівник – Щербак Н.В., заступник директора з навчально-виховної роботи).

              МО вихователів дошкільного підрозділу працює над проблемним питанням щодо здійснення патріотичного виховання «І живу я в Україні, і з неї я родом» та над реалізацією завдань методичної роботи: реалізація оновленого Базового компоненту дошкільної освіти через виконання Програм виховання і навчання дітей від 2-х до 7-ми років «Дитина» та «Впевнений старт»; забезпечення фізичного, психічного соціального  розвитку дітей раннього віку (від 1 до 3 років), їх безболісної адаптації до змінних умов життя та успішного входження у соціальне середовище; патріотичне виховання у контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку; трудове виховання в процесі організованої й самостійної  предметно-практичної діяльності дітей; забезпечення наступності в реалізації завдань духовного, патріотичного, трудового виховання між дошкільною і початковою ланками освіти; створення умов для навчання педагогічних працівників сучасним інформаційним технологіям, широкого використання комп'ютерних та інформаційних технологій у навчально-виховному процесі; продовження формування системи роботи щодо становлення моніторингу якості дошкільної освіти та створення розвивального життєвого простору. Протягом 2016/2017 навчального року для членів МО було проведено три семінари: 18.10.16 – «Використання інтерактивних технологій розвитку мовлення дошкільників»; 22.11.16 – «Подбаємо про права дитини»; 22.02.17 – «Формування навчальних компетенцій дошкільників»; заступником директора з навчально-виховної роботи дошкільного підрозділу Кохан О.В. надавалися консультації вихователям з таких питань: 20.09.16 – «Освітня й мистецька цінність української народної іграшки», 18.10.16 – «Мистецтво спілкування з дітьми дошкільного віку», 15.11.16 – «Навчання дітей елементів грамоти», 05.12.16 – «Рання профорієнтація дошкільників засобами економічного виховання», 16.02.17 – «Екологічне виховання дошкільників». Протягом 2016/2017 навчального року проведено 2 спільних засідання МО вихователів дошкільного підрозділу та ШМО вчителів початкових класів з питань забезпечення наступності між дошкільною та початковою ланками освіти.

              ШМО вчителів початкових класів працює над проблемним питанням «Формування та розвиток фахової компетентності вчителя початкової школи в умовах оновлення змісту початкової загальної середньої освіти», відкриті уроки з даної проблеми у листопаді 2016 року для членів ШМО були проведені Ровчак Л.П. у 1 класі з літературного читання та Рибалко Т.І. у 4 класі з математики, у березні 2017 року – Минюк Н.М. у 2 класі з природознавства, Корзун Н.М. у 3 класі з інформатики та Воєца М.М. у 4 класі з англійської мови. Уроки було проведено на високому методичному рівні. Протягом 2016/2017 навчального року було проведено по два спільних засідання ШМО вчителів початкових класів з ШМО вчителів філологічного циклу, ШМО вчителів суспільно–природничого циклу, ШМО вчителів фізико-математичного циклу та ШМО вчителів фізкультурно-оздоровчого та художньо-естетичного циклу з питань забезпечення наступності між I і II ступенями школи.

              ШМО вчителів філологічного циклу працює над проблемним питанням «Підвищення якості навчання філологічних дисциплін шляхом впровадження передових педагогічних технологій», на листопадовому засіданні розглядалося проблемне питання – «Шляхи забезпечення якісної реалізації нового змісту початкової та базової загальної середньої освіти і підвищення якості викладання української, російської, англійської мови, української й зарубіжної літератури» з проведенням відкритого уроку для членів ШМО Хиленко Л.В. у 10 класі з української мови, Хиленко Л.В. провела урок на середньому методичному рівні, у березні 2017 року - питання формування та удосконалення фахової компетентності педагогічних працівників, відкриті уроки провели Малахова Л.О. у 6 класі з англійської мови, Ярославцева І.В. у 9 класі із зарубіжної літератури, уроки було проведено на високому методичному рівні

              Члени ШМО вчителів суспільно–природничого циклу працюють над проблемним питанням «Сприяння власній освітній траєкторії розвитку вчителя і учня в умовах впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти», на листопадовому засіданні у формі круглого стола обговорювались шляхи підвищення якості викладання предметів в умовах впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти. Відкриті уроки для членів ШМО провели в 5 класі Веприцька Н.І. з природознавства, у 8 класі - Дикань А.В. з історії України та у 7 класі - Корзун Н.М. з біології, Веприцька Н.І., Дикань А.В. провели уроки на високому, Корзун Н.М. – на достатньому методичному рівні.

              ШМО вчителів фізико-математичного циклу працює над проблемним питанням «Формування ключових компетентностей учнів на уроках математики, фізики та інформатики в умовах упровадження нових стандартів базової та повної загальної середньої освіти». Власними спостереженнями з даного питання під час листопадового засідання знайомили колег вчитель математики Канівець С.М. та вчитель інформатики Лещенко О.В., які провели відкриті уроки в 8 класі та підготували повідомлення з власного досвіду: «Шляхи забезпечення якісної реалізації нового змісту базової та повної загальної середньої освіти і підвищення якості викладання предметів», уроки проведені відповідно на високому та достатньому методичних рівнях. Лютневе засідання було присвячене обговоренню шляхів розвитку мотиваційного потенціалу особистості учня через формування ключових компетентностей,  відкриті уроки провели Магда А.Г. та Козоброд Н.С. у 8 та 9 класах з алгебри, Канівець С.М. в 7 класі з геометрії, Лещенко О.В. – у 10 класі з інформатики. Уроки проведені відповідно на високому та достатньому методичних рівнях.

              ШМО вчителів фізкультурно-оздоровчого та художньо-естетичного циклів продовжує працювати над підвищенням ефективності уроку з точки зору особистісно орієнтованого навчання через вивчення сучасних технологій, впровадження їх в навчальний процес, через спільну позакласну роботу до розв’язання основної проблеми: покращення фізичного, психологічного, соціального розвитку дітей, покращення здоров’я. Теоретичні та практичні аспекти технологій формування здорового способу життя та здоров’язберігаючої компетенції під час засідання у листопаді розкривали Сотула О.Л. та Теницький К.В.

Були проведені окремі лютневі засідання ШМО вчителів філологічного циклу, вчителів фізико-математичного циклу та  вчителів суспільно–природничого циклу, присвячені обговоренню шляхів підготовки до участі у Міжнародному дослідженні «PISA-2018», ознайомленню та опрацюванню прикладів завдань, розроблено плани відповідних заходів.  

              ШМО класних керівників працює над формуванням гармонійно розвиненої та конкурентноздатної особистості з усвідомленою громадянською позицією, патріота власної держави шляхом здійснення системного підходу до виховання учнів. Протягом серпня-вересня 2016 року члени ШМО опрацювали нормативні документи щодо організації виховної роботи у 2016/2017 навчальному році. Засідання у жовтні було присвячене обговоренню громадянського та патріотичного виховання підлітків як соціально-педагогічної проблеми та форм і методів формування в учнів національної свідомості та самосвідомості. Досвідом роботи щодо виховання у школярів національних і загальнолюдських цінностей ділилися Козоброд Н.С. та Теницький К.В., класні керівники 10 та 11 класів. На засіданні у березні розглядалися методи і форми педагогічної діагностики та прогнозування виховного процесу, рівня вихованості учнів, учнівського колективу; обговорювалися шляхи залучення батьківської громадськості до співпраці з педагогічним колективом щодо організації учнівського самоврядування в школі.

              Роботу шкільного методичного кабінету та методичної ради НВК було організовано за планом, проводилися інструктивно-методичні наради, відбувалося ознайомлення з нормативними документами, матеріалами педагогічної преси, розглядалися питання щодо організації та проведення зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень учнів у 2017 році, проводилася робота з молодими спеціалістами: школа становлення молодого вчителя та робота наставників (Корзун Н.В. – Лещенко О.В., Снісаренко С.О. – Малахова Л.О.).

Протягом 2016/2017 навчального року в Бугаївському НВК одним із напрямків методичної роботи з педагогічними працівниками була робота з молодими спеціалістами. Станом на 26 травня 2017 року в шкільному підрозділі працює 2 педагогічні працівники із статусом «молодий спеціаліст»:

- Корзун Наталія Миколаївна, здобула другу вищу педагогічну освіту на факультеті заочного навчання Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди за напрямом підготовки «Інформатика», в НВК працює з 3 жовтня 2012 року на посаді вчителя біології, як вчитель інформатики праює 3-й рік, педагогічний стаж на 06.06.2017 року складає 4 роки, 8 місяців;

- Снісаренко Світлана Олександрівна, у червні 2017 року закінчила 5-й курс Харківського національного педагогічного університету ім. Г.С. Сковороди, отримала диплом спеціаліста за фахом «Філологія» і здобула кваліфікацію вчителя української мови і літератури, в НВК працює з 01.09.2016 року на посаді вчителя української мови та літератури, педагогічний стаж на 06.06.2017 року складає 9 місяців 6 днів.

              Протягом 2016/2017 навчального року робота з молодими спеціалістами здійснювалася відповідно до 2-річних перспективних планів та індивідуальних планів роботи молодих спеціалістів та наставників, плану роботи «Школи становлення молодого вчителя»; відбувалося відвідування уроків молодими спеціалістами у колег та наставників, відвідування засідань РМО, відвідування адміністрацією та наставниками уроків та занять у молодих спеціалістів.

              Протягом 2016/2017 навчального року заступником директора з навчальної роботи Дикань А.В. згідно з планом роботи «Школи становлення молодого вчителя» були проведені інструктивні консультації з Снісаренко С.О. та Корзун Н.М. щодо організації навчально-виховного процесу у 2016/2017 навчальному році, впровадження нових Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти у 8-му класі, оновлених навчальних програм у 5-11 класах, про нормативне та навчально-методичне забезпечення викладання навчальних дисциплін, щодо ведення шкільної документації, було ознайомлено з вимогами нормативних документів щодо оцінювання навчальних досягнень учнів з базових дисциплін у системі загальної середньої освіти; проведено практичні заняття щодо планування роботи вчителя, складання календарних планів; щодо методики роботи з підручником,  проведення уроків контролю, пізнавальної гри та організації навчальної дискусії на уроці; щодо форм організації позакласної роботи з предмета та конструювання позакласного заходу. Здійснювалась робота щодо удосконалення оволодіння вимогами до сучасного уроку, методами, формами, прийомами навчання, типологією уроків, планування структури уроку, ознайомлення з передовими педагогічними технологіями особистісно–орієнтованого, інтерактивного та компетентнісного навчання. Було організовано відвідування уроків та позакласних заходів у досвідчених вчителів з наступним аналізом; опрацьовувалась фахова періодика. Снісаренко С.О. відвідала засідання серпневої секції РМО вчителів української мови та літератури, регіональний семінар-тренінг для вчителів української мови та літератури щодо організації та проведення ЗНО-2017 у м.Балаклія у жовтні 2016 року та у квітні 2017 року, взяла участь у роботі фахової комісії з перевірки робіт учнів-учасників районного етапу VІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської молоді імені Тараса Шевченка, у вебінарі Харківського РЦОЯО щодо організації та проведення ЗНО-2017 з української мови, відвідала заняття-семінар у відділі освіти для молодих спеціалістів у березні 2017 року; Корзун Н.М. відвідала засідання серпневої секції РМО вчителів інформатики та листопадове засідання РМО вчителів інформатики на базі Оскільського НВК.    

Молоді спеціалісти підвищують власний фаховий та методичний рівні шляхом роботи над індивідуальними проблемними питаннями:

- Снісаренко С.О. – «Загальні методичні вимоги до уроку української мови та літератури в умовах впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти»;

- Корзун Н.М. - «Нестандартні підходи до вивчення інформатики» та опановує біоадекватну методику проведення уроків.

              Провідною формою роботи з молодими спеціалістами протягом 2016/2017 навчального року була робота з наставниками. Наказом по НВК наставником Корзун Н.М. було призначено Лещенка О.В., вчителя інформатики, наставником Снісаренко С.О. - Малахову Л.О., вчителя англійської мови НВК, керівника ШМО вчителів філологічного циклу. Протягом 2016/2017 навчального року робота наставників з молодими спеціалістами включала в себе: бесіди за розділами педагогіки та психології, ознайомлення з віковими особливостями учнів, опрацювання структури уроку, типів уроку, вибір форм, методів, прийомів навчання відповідно до навчальних програм та мети уроку, консультації щодо організації навчально-виховного процесу, щодо особливостей викладання у 5–11 класах, щодо впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти у 8-му класі, щодо удосконалення матеріально–методичної бази кабінетів, здійснювалося взаємовідвідування уроків, позакласних заходів та робота щодо оволодіння навичками самоаналізу уроку і виховного заходу, була опрацьована відповідна нормативна база, фахова науково-методична література, матеріали фахових педагогічних періодичних видань, інтернет-ресурсів.

              Корзун Н.М. виявляє достатній рівень фахової та методичної підготовки, уроки проводить на достатньому науково-методичному рівні, під час підготовки використовує матеріали спеціальної літератури та досвід наставника, колег, працює над опануванням змісту навчальних програм та удосконаленням власного володіння методикою викладання інформатики, використанням технології інтерактивного навчання, ІКТ, впроваджує у 2-4 класах елементи програмування, інформатику викладає у 2-11 класах, завідує кабінетом ІКТ №1, забезпечує його функціонування та розвиток, 3-й рік поспіль залучає учнів 2-11 класів до участі у Міжнародному конкурсі з інформатики та комп’ютерної вправності «Бобер», приділяє увагу прикладному аспекту уроків інформатики – темою дипломної роботи є створення електронного гербарію з метою застосування на уроках біології, створила власний сайт - https://sites.google.com/site/ sajtvcitelainformatikinvk/home.

              Снісаренко С.О. виявляє достатній рівень фахової та методичної підготовки, уроки проводить на достатньому науково-методичному рівні, під час підготовки використовує матеріали спеціальної літератури, досвід, набутий під час навчання у ВНЗ, та досвід наставника й колег, працює над опануванням змісту навчальних програм та удосконаленням власного володіння методикою викладання української мови та літератури, використанням технології інтерактивного навчання, ІКТ, особистісно-орієнтованого навчання, викладає українську мову та літературу у 5, 6 та 11 класах. За підсумками участі учнів НВК у районному етапі VІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської молоді імені Тараса Шевченка учениця 11 класу Снісаренко Людмила серед учнів, які набрали найбільшу кількість балів, і посіла III місце серед 11-класників Ізюмського району.

             Молодими спеціалістами оформлені індивідуальні методичні папки «Перші кроки до фахового зростання» та наповнюються матеріалами за результатами власної навчально-виховної діяльності. На засіданнях ШМО вчителів філологічного циклу (20.04.2017, протокол №5) та фізико-математичного циклу (21.04.2017, протокол №5) заслухано звіти молодих спеціалістів про проведену роботу протягом 2016/2017 навчального року щодо фахового становлення, заплановано заслухати звіти наставників та молодих спеціалістів про проведену роботу протягом 2016/2017 навчального року на засіданні педагогічної ради 09.06.2017.

               Курсова перепідготовка здійснюється відповідно до Перспективного 5-річного плану; протягом вересня-грудня 2016 року курси підвищення кваліфікації пройшли 6 педагогічних працівників: 2 вихователі – Образцова Н.П., Гарагуля Н.Ф., 1 вчитель – Сотула О.Л. - «Хімія та біологія», 1 вчитель – Веприцька Н.І. – «Біологія», Лещенко О.В. та Хиленко Л.В. – спецкурси («Інформатика у початкових класах», «Православна культура Слобожанщини (5 клас)»), протягом січня-травня 2017 року – 6 педагогічних працівників: 1 вчитель – Щербак Н.В. – «Історія та правознавство», 1 вихователь – Тарасова С.В., 1 інструктор з фізичного виховання – Кохан О.В.; Дикань А.В., Сотула О.Л., Веприцька Н.І. – спецкурси («Етика», «Основи здоров’я», «Природознавство»).  

             23 листопада 2016 року на засіданні педагогічної ради розглядалося питання «Про забезпечення модернізації змісту та методики шкільної освіти на засадах компетентнісного підходу в умовах упровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти», «Про хід впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти», «Про підготовку до участі у Міжнародному дослідженні «PISA-2018», «Про стан здійснення роботи щодо створення життєвих компетентностей учнів на всіх етапах становлення особистості та формування особистісних рис громадянина Української держави», «Аналіз рівня компетентності дошкільників в освітній лінії «Дитина у світі культури», «Аналіз рівня компетентності дошкільників в логіко-математичній діяльності та освітній лінії «Дитина в соціумі», «Про порядок організованого закінчення 2016/2017 навчального року, проведення навчальних екскурсій та навчальної практики, державної підсумкової атестації навчальних досягнень учнів 4, 9, 11 класів», «Про підсумки впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти у 2016/2017 навчальному році та про стан готовності педагогічних працівників до впровадження нових Державних стандартів  у 9-му класі у 2017/2018 навчальному році», «Про результати перевірки рівня компетентності дітей шостого року життя за освітніми лініями та рівнями засвоєння програмового матеріалу».

              Протягом 2016/2017 навчального року педагогічні працівники школи були активними учасниками роботи РМО, семінарів та районних методичних заходів – взяли участь у 9-ти засіданнях РМО, 2-х районних семінарах-практикумах, 2-х обласних семінарах на базі КВНЗ ХАНО. На базі Бугаївського НВК вже 4-й рік поспіль діють «опорні школи»: з англійської мови (керівник Малахова Л.О.), з історії (керівник Дикань А.В.), з фізичної культури (керівник Теницький К.В.). 13.02.2017 року на базі НВК відбувся практичний семінар вчителів іноземної мови ЗНЗ Ізюмського району за темою: «Педагогічна майстерність вчителя як умова успішного формування в учнів мовних компетенцій». Учасники заходу ознайомилися з досвідом роботи вчителів англійської мови Бугаївського НВК Малахової Людмили Олександрівни та Воєци Марії Миколаївни, відвідали відкриті уроки з англійської мови: у 4 класі на тему «Погода» (учитель Воєца М.М.), в 11 класі на тему «Молодь. Кохання» (учитель Малахова Л.О.). Відкриті уроки були проведені на високому науково-методичному рівні, Воєца М.М. та Малахова Л.О. продемонстрували високий рівень педагогічної майстерності, були використані різноманітні форми роботи відповідно до  змісту навчального матеріалу, вікових та психофізичних особливостей учнів. Під час уроків панувала атмосфера співпраці та взаєморозуміння між вчителями та учнями, у спілкуванні максимально використовувалась англійська мова. Діти демонстрували достатній рівень володіння активною лексикою, активну участь та легкість засвоєння навчального матеріалу. Урок англійської мови у 4 класі почався і завершився з використанням ситуативного англомовного пісенного матеріалу, такою ж була і фізкультхвилинка. Протягом уроку Воєца М.М. вдало використовувала потенціал наочно-візуальних, аудіо- та технічних засобів навчання для формування англомовної компетентності учнів, пояснення нового матеріалу було доступним, лоічним та науковим і забезпечувало успішне засвоєння способу творення вищого ступеня порівняльних прикметників в англійській мові. Урок англійської мови в 11 класі був присвячений формуванню нової лексики з теми «Молодь. Кохання». Активізація пізнавальної діяльності учнів відбувалася шляхом використання інтерактивної дошки «Smart». Для формування  англомовної компетентності учнів Малахова Л.О. підготувала низку пізнавальних завдань, виконання яких відбувалося в групах засобом взаємонавчання, а перевірка їх виконання і коригування засвоєння навчального матеріалу здійснювалися з використанням інтерактивної дошки «Smart». Одинадцятикласники продемонстрували вільне володіння активною лексикою, достатній рівень включення в роботу та засвоєння навчального матеріалу, результатом  тестування учнів наприкінці уроку було 11 правильних відповідей з 12 завдань на перевірку розуміння англомовного фрагменту навчального відеоролика. Учасники методичної студії вчителів іноземної мови із захопленням спостерігали за методикою викладання англійської мови, продемонстрованою вчителями Бугаївського НВК Малаховою Л.О. та Воєцою М.М.  Відбувся обмін досвідом та обговорення проведених уроків, панувала атмосфера пізнання та співпраці. Гості дали високу оцінку проведеним урокам та засіданню методичної студії в цілому.

Атестація педагогічних працівників в НВК проходить відповідно до оновленого положення «Про атестацію педагогічних працівників» та згідно з перспективним планом-графіком на 5 років. За наслідками атестації педагогічних працівників у 2017 році проатестовано на відповідність: 8 тарифному розряду вихователя дошкільного підрозділу Образцову Н.П., 9 тарифному розряду – Гарагулю Н.Ф., кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії» вихователя дошкільного підрозділу Тітову С.В., кваліфікаційній категорії «спеціаліст другої категорії» вчителя української мови та літератури Хиленко Л.В., кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічному званню «учитель-методист» вчителя англійської мови Малахову Л.О., вчителя історії Дикань А.В., вчителя географії та біології Веприцьку Н.І. Присвоєно: кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» музичному керівнику дошкільного підрозділу Скринник В.П., кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» вчителю англійської мови Воєці М.М. та вчителю хімії та біології Сотулі О.Л.; перенесено термін атестації на один рік та збережено кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» до 23.03.2018 вчителю початкових класів Скринник В.Й. 

Протягом 2016/2017 навчального року вивчено, розглянуто і схвалено на засіданні педагогічної ради (протокол № 9 від 22.12.2016 року) та на засіданні РМК відділу освіти Ізюмської РДА (протокол №1 від 12.01.2017) досвіди роботи таких педагогічних працівників: Малахової Л.О. - з проблеми «Активізація пізнавальної діяльності учнів шляхом використання інтерактивної дошки «Smart Board» на уроках англійської мови», Дикань А.В.  - з проблеми «Використання інформаційно-комунікаційних та інтерактивних технологій у викладанні історії, правознавства та етики як засіб формування ключових предметних компетенцій учнів», Веприцької Н.І. - з проблеми «Використання системи ноосферної освіти на уроках біології через упровадження елементів біоадекватної технології навчання».

У 2016/2017 навчальному році НВК вперше взяв участь у фестивалі-огляді освітніх Інтернет-ресурсів. Для участі у II обласному етапі конкурсу було подано три освітні Інтернет-ресурси: 1) «Веб-сайт (блог) для учителів» - блог творчої групи вчителів Бугаївського НВК з ноосферної освіти «Школа ноосферної єдності та гармонійного розвитку» (https: // noo-osvita.at.ua), 2) «Поліфункціональний Веб-сайт (блог)» - Дикань А.В. (https: //alladikan.at.ua), 3) «Веб-сайт (блог) для учнів» - Корзун Н.М.  (https:/sites.google.com/site/ sajtvcitelainformatikinvk/home). За підсумками члени творчої групи (10 педагогічних працівників) нагороджені Дипломом І ступеня II обласного фестивалю-огляду освітніх Інтернет-ресурсів у 2017 році як адміністратори сайту (https: // noo-osvita.at.ua).

Протягом 2016/2017 навчального року у 14 з 32-х педагогічних працівників НВК з’явилися власні освітні Інтернет-ресурси (дошкільний підрозділ – 1, шкільний підрозділ - 13), з них 2 педагогічних працівника має 2 власні освітні Інтернет-ресурси, 1 – має 3 освітні Інтернет-ресурси, через які поширюють власні методичні знахідки та досвід роботи.

               Виходячи з вищезазначеного, проведення методичної роботи з педагогічними працівниками Бугаївського навчально-виховного комплексу у 2016/2017 навчальному році здійснювалося на достатньому рівні.

 

                У 2017/2018 навчальному році спрямувати внутрішньошкільну методичну роботу з педагогічними працівниками на реалізацію теоретично-практичного етапу (1-й рік) роботи над методичною проблемою «Формування професійної мобільності педагогічних працівників закладу як чинник створення інноваційного освітнього простору Нової української школи в умовах модернізації змісту та методики дошкільної та шкільної освіти».

Підпроблемним питанням на 2017/2018 навчальний рік визначити: «Методичне та психолого-педагогічне забезпечення творення інноваційного освітнього простору Нової української школи».

Продовжити роботу над реалізацією єдиної педагогічної теми Бугаївського НВК: «Підвищення якості освіти, становлення моральності учнів через створення природовідповідного, здоров’язберігаючого та здоров’яформуючого освітнього простору».

               У 2017/2018 навчальному році продовжити здійснення інноваційної діяльності -  роботу над темою «Школа ноосферної єдності та гармонійного розвитку», над впровадженням технології проведення уроків за біоадекватною методикою.

Завданнями методичної роботи в Бугаївському НВК на 2017/2018 навчальний рік вважати такі:

- забезпечення реалізації оновленого Базового компоненту дошкільної освіти через виконання Програм виховання і навчання дітей від 2-х до 7-ми років «Дитина» та «Впевнений старт»;

- забезпечення переходу основної школи на новий зміст навчання, впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти;

- забезпечення модернізації змісту та методики шкільної освіти на засадах компетентнісного підходу, створення інноваційного освітнього простору Нової української школи;

- сприяння формуванню та удосконаленню фахової компетентності, поглиблення методичних знань педагогічних працівників;

- підвищення якості освіти, становлення моральності учнів через створення природовідповідного, здоров’язберігаючого та здоров’яформуючого освітнього простору;

- вивчення і використання у практиці досягнень психолого–педагогічної науки і передового педагогічного досвіду, розвиток ініціативи і творчості, новаторських пошуків педагогів;

- навчання і виховання учнів через природовідповідну (ноосферну) освіту і екологічну безпеку;

- вивчення і аналіз навчальних планів і програм, підручників, нормативних документів, методичних рекомендацій і їх творче застосування;

- вивчення і аналіз стану викладання рівня знань, умінь, практичних навичок учнів і їх вихованості, вияв труднощів у засвоєнні ними програмового матеріалу;

- надання практичної допомоги учителям у вирішенні актуальних проблем навчання і виховання учнів, підвищення їх професійної майстерності, психолого–педагогічної підготовки, оволодіння сучасною методикою викладання і методами виховання.

Категорія: Аналіз навчально-методичної роботи | Додав: sania (05.01.2017)
Переглядів: 518 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Контакти
КЗ "Бугаївський ліцей Ізюмської районної ради Харківської області"
Адреса: пл.Центральна,12 с.Бугаївка, Ізюмський район, Харківська область, 64320
Телефон:05743 63-7-80

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz