Згідно з Положенням про психологічну службу системи освіти України та наказу № 127 від 03.05.99 Про затвердження Положення про психологічну службу системи освіти України психологічна служба школи у своїй діяльності керується Конституцією України, Декларацією прав людини, Конвенцією про права дитини, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», чинним законодавством України, Положенням про психологічну службу системи освіти України та Етичним кодексом психолога. В 2017-2018 навчальному році діяльність психологічної служби Бугаївського НВК буде спрямована на створення умов для адекватного розвитку здібностей особистості в умовах навчання, на впровадження заходів для збереження й зміцнення фізичного і психічного здоров’я, соціального захисту учнів, педагогів, забезпечення необхідними організаційними, методичними, інформаційно-аналітичними матеріалами у діяльності практичного психолога на новий навчальний рік.
У Бугаївському НВК працює 1 практичний психолог.
Головною метою діяльності психологічної служби в НВК є забезпечення супроводу захисту прав і свобод дітей, забезпечення супроводу створення умов комфортного освітнього середовища, захист честі і гідності учнів та вихованців, формування навичок здорового способу життя. Психологічна служба НВК працює над індивідуальною проблемою - “Розвиток уваги у молодших школярів”.
Основні задачі психологічної служби у НВК наступні:
1. Створення умов для становлення психічно та соціально зрілої особистості, зорієнтованої на розвиток власних здібностей та саморозвиток.
2. Надання своєчасної психологічної допомоги всім учасникам навчально-виховного процесу.
3. Забезпечення індивідуального підходу до кожного учня на основі його психолого-педагогічного вивчення.
4. Формування в учнів навичок асертивної поведінки, орієнтації на здоровий спосіб життя, профілактика тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії, ВІЛ-СНІДу та інших форм соціально небезпечної поведінки.
5. Психологічна просвіта всіх учасників навчально-виховного процесу.
6. Розробка та впровадження нових методик, тестів, анкет, корекційних та розвивальних програм.
Головні задачі діяльності психологічної служби в дошкільному підрозділі НВК:
- Дослідження готовності до навчання у школі І ступеню вихованців старшої групи дошкільного підрозділу НВК.
- Здійснити поглиблене психолого-педагогічну діагностику дітей, виявити їх індивідуальні особливості, розвиток пізнавальних та особистісних якостей, динаміку їх розвитку при переході з однієї вікової групи до іншої.
- З дітьми, які мають комунікативні, поведінкові і емоційно-особистісні проблеми та недоліки в психологічному розвитку проводити корекційну роботу.
- Забезпечити відповідність розвитку дитини віковим нормативам; надавати вихователям рекомендації щодо індивідуалізації виховання і навчання дітей; виявляти та розвивати здібності та нахили дошкільнят.
- Систематично проводити профілактику дезадаптації новоприбулих дітей.
Головні задачі діяльності психологічної служби в школі І ступеню:
1. Дослідження адаптації першокласників до школи, надання рекомендацій вчителям та батькам.
2. Формування позитивної та адекватної самооцінки в учнів початкової школи.
3. Формування позитивного ставлення до школи та адекватної позиції учня.
- Виявлення обдарованих дітей та дітей з творчими здібностями.
- Систематично проводити профілактику дезадаптації новоприбулих дітей.
Головні задачі діяльності психологічної служби в школі ІІ ступеню:
1. Вивчення динаміки мотивації навчання та адаптації п’ятикласників до школи ІІ ступеню, забезпечення наступності у формуванні позитивної мотивації та позитивного ставлення до школи.
2. Розвиток в учнів здатності самостійно отримувати знання, орієнтуватися в світі інформації, застосовувати знання на практиці.
3. Створення умов для формування в учнів позитивної та адекватної самооцінки, становлення соціально компетентної особистості, зорієнтованої на побудову гармонійних відносин з оточуючими людьми та суспільством в цілому.
- Виявлення обдарованих дітей та дітей з творчими здібностями.
- Систематично проводити профілактику дезадаптації новоприбулих дітей.
Головні задачі діяльності психологічної служби в школі ІІІ ступеню:
1. Формування в учнів здатності самостійно отримувати знання, орієнтуватися в світі інформації, застосовувати знання на практиці.
2. Створення умов для формування в учнів позитивної та адекватної самооцінки, становлення соціально компетентної особистості, зорієнтованої на побудову гармонійних відносин з оточуючими людьми та суспільством в цілому.
3. Формування в учнів навичок асертивної поведінки, орієнтації на здоровий спосіб життя, профілактика тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії, ВІЛ-СНІДу та інших форм соціально небезпечної поведінки.
4. Виявлення обдарованих дітей та дітей з творчими здібностями.
5. Систематично проводити профілактику дезадаптації новоприбулих дітей.
У 2017-2018 навчальному році психологічна служба Бугаївського НВК ставить перед собою такі пріоритетні завдання:
- проведення роботи щодо готовності 6-річних дітей, вихованців дошкільного підрозділу НВК до навчання у початковій школі;
- проведення роботи щодо адаптації першокласників до умов школи;
- проведення роботи щодо адаптації п’ятикласників до умов середньої школи;
- проведення профорієнтаційної роботи з учнями 9-11 класів;
- розвиток роботи щодо орієнтації учнів на здоровий спосіб життя;
- розвиток роботи щодо виявлення дітей, які потребують особливої уваги, дітей з девіантною поведінкою;
- проведення психодіагностичної, корекційної, консультаційної роботи з дітьми, які потребують особливої уваги. Оновлення соціально-психологічного паспорту школи, банку даних дітей;
- проведення консультаційної та просвітницької роботи серед учителів та батьків;
- налагодження роботи щодо профілактики злочинності;
- профілактика торгівлі людьми;
- проведення консультаційної та просвітницької роботи серед учнів щодо допрофільного навчання;
- профілактика суїцидальної поведінки;
- профілактика проявів насильства у родині.
МІФИ ПРО ПСИХОЛОГА
Міф 1. Психолог і психіатр − одне і теж, і якщо ти ходиш до психолога − значить ти псих. Психіатр − це лікар, який пігулками лікує психічні захворювання як-от шизофренія та інші. Психолог − працює із здоровими людьми, які потрапили в проблемну ситуацію (проблеми в навчанні, сімейні стосунки, стосунки в колективі, стосунки між дітьми і батьками, проблеми в спілкуванні, вибір життєвого шляху, самореалізація, конфлікти і багато іншого).
Міф 2. До психолога звертаються тільки «слабаки». Якщо у людини болить зуб, вона йде до стоматолога і вважає це за правильне. Чи повинна вона бути сильною і терпіти біль? А якщо щось болить в душі? До психолога звертається людина, яка відчуває потребу змінити своє життя в той або інший бік і шукає грамотний та ефективний спосіб цих змін. Психолог − фахівець, який може допомогти знайти такий шлях, унікальний для кожного.
Міф 3. Завдання психолога - якомога швидше розібратися в проблемі клієнта, дати вірну пораду. Взагалі, психолог не повинен розібратися в проблемі клієнта і вирішити її. Він повинен допомогти людині, створити умови, щоб вона сама це зробила - розібралася у собі й ситуації, прийняла оптимальне рішення.
Міф 4. У психолога не повинно бути проблем, інакше який же він психолог і як може допомогти іншим?! Психолог - така ж людина, як і кожен. У нього можуть бути і бувають проблеми. Єдине, що потрібно від хорошого фахівця, це усвідомлювати свої проблеми, тримати їх під контролем, щоб вчасно відстежити, якщо його проблеми починають заважати ефективній роботі з клієнтом.
Що краще, нагодувати голодного рибою чи навчити його рибалити?? Психолог не чарівник, що одним помахом палички вирішує усі мислимі й немислимі проблеми! Але він може Вам вручити вудочку, тобто озброїти знаннями, навчити контролювати себе, допомогти поглянути на труднощі з усіх сторін.
Моє завдання як практичного психолога —допомогти Вам розібратися в ситуації, що склалася і знайти оптимальне рішення.
Не соромтеся звернутися особисто чи написати і поставити питання, яке вас хвилює!
https://www.facebook.com/profile.php?id=100000769315555
Бажаю усім добра та гармонії душі.
|