ЯК ПІДГОТУВАТИ ДИТИНУ ДО ШКОЛИ?
Успішність та адаптація дитини до школи буде кращою, якщо вона буде знати:
- Про себе: прізвище, ім’я, адресу; про свою родину (як звуть батьків, ким вони працюють, що роблять на роботі); про своє село, місто, вулицю ( трохи історії, назву вулиці, важливі місця, видатних людей);
- Про явища природи: пори року, їх послідовність (яка пора року настане після літа, а яка після весни; назвати всі по порядку), місяці кожної пори року, їх загальна кількість і послідовність; дні тижня, частини доби; про Сонце, дощ, сніг, урожай; що таке борошно, цукор і як їх роблять ; із чого роблять хліб;
- Про навколишній світ;
- Мають бути улюблені книжки, казки, музика, вірші, художники, композитори, оповідання (хоча б одне);
- Елементарні речі про транспорт, техніку (назви, призначення);
- Про дорослих людей: за віком, професіями; які бувають люди за своєю вихованістю – невихованістю, добротою, чуйністю – байдужістю ; яких людей треба поважати, а яких боятися; де беруться порядні і не порядні люди;
ЩОБ НАВЧАННЯ ДИТИНІ ПРИНОСИЛО РАДІСТЬ, ДО ПОЧАТКУ НАВЧАЛЬНОГО РОКУ БАТЬКАМ ДОЦІЛЬНО:
- Прищеплювати інтерес до пізнання довкілля, навчати спостерігати (як змінилися дерева з приходом осені?), порівнювати (чим відрізняється листок дуба від листка клена?), думати (що спільного між мухою і літаком?), осмислювати побачене і почуте, адже це – фундамент для успішного майбутнього навчання в школі;
- Навчати дитину долати труднощі, планувати свої дії, цінувати час. Учити дитину слухати і чути оточуючих, поважати чужу думку, розуміти, що власні бажання потрібно узгоджувати з бажаннями інших людей, прагнути реально оцінювати свої дії і досягнення.
- Для виконання всього вище сказаного, необхідно відводити певний час для спілкування з дитиною ( по дорозі із дитячого садка, школи, під час прогулянок і т.д.).
ЩОБ ЗБЕРЕГТИ ПСИХІЧНЕ ЗДОРОВ’Я СВОЄЇ ДИТИНИ, БУДЬТЕ ДЛЯ НЕЇ РАДНИКОМ, ДРУГОМ; ПОЗИТИВНИМ ПРИКЛАДОМ.
Це можливо за допомогою: Заохочувальних слів та висловлювань: “молодець”, “розумниця”, “мені подобається, як ти робиш” та ін.
- Доторкань до плеча, руки (можна злегка обійняти, поцілувати).
- Спільних дій (інколи достатньо просто знаходитися поруч, слухати дитину, відповідати на її запитання).
- Виразу обличчя (посмішки, заохочувальний кивок головою і т.д.).
|